Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

فنون و راهبردهای اصلی در آموزش مهارت های اجتماعی

فنون و راهبردهای اصلی در آموزش مهارت های اجتماعی

اصولا برای اینکه رفتار و عملی در کودکان به یک مهارت تبدیل شود بایستی چهار اصل رعایت شود: نمرین ، تشویق و تحسین ،تذکر و تحریک

تمرین : برای اینکه یک واکنش و رفتار نامناسب را برطرف کرد بایستی واکنش و رفتار مناسبی جایگزین آن نمود و به صورت کلامی و رفتاری آن را بارها و بارها تمرین نمود .

تشویق و تحسین : اصولا تغییر و کسب مهارت جدید سخت و مشکل است ولی از طریق تحسین و تشویق می توان هم انگیزه ایجاد کرد و هم آن را تقویت نمود . تحسین می تواند کلامی (از اینکه اسمت را گفتی و سرت را زمین نینداختی خیلی خوشحال شدم و...) حرکتی ( حرکات سر یا دست دال بر تاید و رضایت ) و یا رفتاری ( مثلا چند دقیقه باز بیشتر با ...و ... ) باشد

تذکر : در هر زمان مناسب بایستی به رفتار و واکنش مناسبی که توسط دیگران ( چه در زندگی روزمره و یا موقع تماشای تلویزیون ) سر می زند به طور غیرمستقیم اشاره کرد ( دیدی اون بچه چقدر خوب رفت از پلیس سئوال کرد؟...) بایستی مراقب بود که تذکر و اشاره بوی تحقیر ،سرزنش، و مقایسه ندهد.

تحریک : بایستی در هر زمان و فرصت مناسب به کارببردن تکنیک و مهارت آموزش دیده را اشاره و متذکر شد ( الان عصبانی هستی تا 10 بشمار بعد حرفت را بزن یا....)

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 516
  • بازدید دیروز: 1097
  • بازدید کل: 5121761