Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چگونگی مواجهه با هيجانات کودکان

چگونگی مواجهه با هيجانات کودکان

كودكان حداقل براي يك بار هم كه شده شما را به تجربه هيجانات منفي عصبانيت، نااميدي، اندوه و ترس وادار مي‌كنند.به عنوان بزرگسال پاسخ ما، به رفتار كودكان بيشتر در رابطه با سه موضوع نگرش، تفكر و انتخاب است.

 

 

كودكان حداقل براي يك بار هم كه شده شما را به تجربه هيجانات منفي عصبانيت، نااميدي، اندوه و ترس وادار مي‌كنند.به عنوان بزرگسال پاسخ ما، به رفتار كودكان بيشتر در رابطه با سه موضوع نگرش، تفكر و انتخاب است.

تمركز بررفتار غلط و نامطلوب كه آن را نمي‌توانيم تغيير دهيم، منجر به تكرار منفي‌ها و شكست‌ها مي‌شود.بيشتر پاسخ‌هاي هيجاني ما در برابر رفتار نامناسب كودكان منفعلانه است.

ما مي‌توانيم پيش از آن كه منفعل باشيم، با استفاده از زمان و توان خودمان فعال برخورد كنيم تا راه‌حل‌هاي مثبت پيدا كنيم.

يك راه برخورد با هيجانات منفي طرح پاسخ‌هاي از پيش تعيين شده است. در طرح، خوب مشخص كنيد به رفتار خاص كودك در موقعيت بعدي چگونه مي‌توانيد پاسخ دهيد.

نگرش، بسيار مهم است. هنگام ايجاد تغيير در رفتارهاي منفعلانه ضروري است كه نگرش اميدواركننده‌اي به اينكه تغييرات مؤثر خواهد بود، داشته باشيد.

يك فاكتور مهم و قابل ملاحظه در برنامه شما براي تغيير، تأثير قابل توجه گفتگوي شما با خودتان است.

از برچسب زدن به كودك يا اغراق درباره رفتار نادرستش خودداري كنيد.

از يك كلمه يا اصطلاح هشدار دهنده به خودتان همچون «صبر كن و بينديش» براي به تأخير انداختن واكنش ناگهاني خود به رفتارهاي نامناسب استفاده كنيد.

تكنيك تمركز، روش ساده و سريع عكس‌العمل متفاوت در برابر رفتار كودك است.

مي‌توانيد استفاده از فن تمركز را به آنان بياموزيد. اگر كودكان 7 ساله يا بزرگتر باشند، از طريق روش‌ها و مراحل خاص نيز مي‌توانيد كودكان كوچك‌تر را هدايت كنيد.

تمركز نياز به جايگاه كاملاً ساكتي براي نشستن دارد. احساس خود را مشخص و جايي آن را در جسم خود پيدا كنيد، جايي بفهميد زير اين احساس چيست؟ و اين كار را تا زماني كه عمق هيجان را بيابيد ادامه دهيد. اين هيجان به طريقي بر شما روشن مي‌شود.

سركوب يا انكار ابراز احساسات امري نامطلوب است.

پاسخ‌هاي هيجاني و منطقي بر رفتار، عقايد و ارزش‌هاي كودكان با تقويت رفتارهاي معين و چشم‌پوشي و انتقاد از ديگر رفتارها اثر مي‌گذارد.

همة ما اطلاعات را در ذهن خود تحريف مي‌كنيم، حذف مي‌كنيم يا تعميم مي‌دهيم.

استفاده از پيام‌هاي تربيتي يكي از راه‌هاي مهم جهت بالا بردن عزت نفس است.

تلاش‌هاي كوك را بيش از نقاط ضعف مورد توجه قرار دهيد.

به كودك خود مسئوليت بدهيد، او را درگروه خانوادگي درگير و فعال كنيد.

كودك خود را در حل مشكل خانوادگي دخالت دهيد.

ايده‌هاي جديد كودك را بپذيريد و تشويق كنيد.

با تحريف، حذف و تعميم اطلاعات به وسيله‌ كودك خود، درگير شده و در كنار او قرار گيريد، در انجام چنين كاري به او كمك كنيد كه باورهاي منفي را به باورهاي مثبت تغيير دهد.

اگر به نظر كودك مدام نگران است و براي خوابيدن مشكل دارد، نشانه فقدان انگيزه و انرژي است او ممكن است در حال تجربه يك فشار رواني باشد.

به وسيلة تغيير باورهاي منفي، انجام تمرين بدني يا فيزيكي منظم و تأمل با قاعده، فشار رواني كاهش مي‌يابد.

 

ارسال نظر

دریافت کد فیدخوان