Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

بزرگترین و پرسابقه ترین موسسه استعدادیابی ایران

Email: TestIQir@gmail.com

تلفن دفتر مرکزی: 88633815-021

 

 

تمرين‌هايی که باعث افزايش ضريب هوشي مي‌شود

تمرين‌هايی که باعث افزايش ضريب هوشي مي‌شود

تا چندي پيش ضريب هوشي يك شخص،‌ مقياسي براي توانايي‌هاي حل مشكلات هوشي وي فرض مي‌شد كه ميزان آن به طور مستقيم از راه وراثت تعيين مي‌گشت، اما بتازگي دانشمندان نظريه‌اي مطرح كرده‌اند كه در آن ميزان ضريب هوشي هر شخص به عملكرد پايه‌اي در مغز انسان با نام حافظه فعال بستگي دارد. به اين صورت كه هر چه حافظه جاري انسان بيشتر شود، ميزان ضريب هوشي او هم افزايش مي‌‌يابد. ميزان اطلاعاتي كه حافظه جاري مي‌تواند در خود ذخيره كند به آگاهي عمومي شخص بستگي دارد. حال دانشمندان به نشانه‌هايي دست يافته‌اند مبني بر اين كه سيستم عصبي كه در حافظه جاري قرار دارد، ممكن است با تمرين بزرگ شود. اين تمرين‌ها مي‌توانند برخي بازي‌هاي فكري از قبيل حفظ كردن موقعيت چندين نقطه در يك صفحه شطرنجي باشد. اين تمرين‌ها حتي در كودكان نيز باعث افزايش ضريب هوشي مي‌شود.به طور كلي تقويت حافظه همان يادگيري بهتر است، زيرا هر آنچه در فرآيند يادگيري تاثير دارد، در حفظ و نگهداري ذهني نيز موثر است. اگر قوانين يادگيري را بخوبي بدانيم و به آنها عمل كنيم، يادگيري بهتر صورت مي‌گيرد و در نتيجه مطالب را آسان‌تر به ذهن مي‌سپاريم. علاوه بر همه مواردي كه اشاره شد، فراموش نكنيد يك ساعت مطالعه روزانه نيز مي‌تواند به بهبود و تقويت حافظه كمك كند. اين راهكارها را براي تقويت حافظه‌تان به‌خاطر بسپاريد.

1 - عملكرد مغز مانند عملكرد ماهيچه‌هاست كه هر چه بيشتر به كار گرفته شود، قوي‌تر مي‌شود. يادگيري مطالب جديد، تنوع در برنامه‌هاي كاري و روزمره، شركت در بحث‌هاي مهيج، نواختن يك ساز موسيقي و رفتن به تعطيلات مهيج و پرماجرا سبب تقويت عملكرد مغز مي‌شوند.

2 - با افزايش سن، كارايي بدن در جذب ويتامينB موجود در مواد غذايي كمتر مي‌شود. بنابراين خوردن قرص‌هاي ويتامين ب كمپلكس بسيار مفيد است، زيرا ويتامين‌هايB براي حفظ قدرت حافظه بسيار ضروري هستند.

3 - مغز بيشتر از هر ارگان ديگري در بدن به گلوكز به عنوان سوخت احتياج دارد و گلوكز هم از كربوهيدرات‌هاست. بنابراين براي جلوگيري از افت حافظه، كربوهيدرات مورد نياز را از ميوه‌ها و سبزيجات و غلات سبوس‌دار به دست آوريد.

4 - اضافه كردن ماهي به رژيم غذايي را فراموش نكنيد. ماهي تن به صورت كنسرو شده حاوي مقادير زيادي از اسيدهاي چرب امگا 3 است كه براي حفظ حافظه بسيار مهم هستند. نگذاريد سطح كلسترول خونتان بالا برود. با كاهش سطح چربي‌هاي اشباع شده و افزايش سطح فيبرها مي‌توانيد سطح كلسترول خون را تنظيم كنيد. كلسترول بالا به عروق خوني آسيب مي‌رساند و در طولاني‌مدت روي عملكرد حافظه تاثير مي‌گذارد. همچنين افراد چاق اعم از زن يا مرد بيشتر در معرض خطر ابتلا به بيماري آلزايمر هستند.

5 - خواب شبانه و كافي، به يادآوري مطالبي كه طي روز آموخته‌ايد كمك فراواني مي‌كند.

6 - حفظ كردن اشعار يا تمرين‌هايي مشابه مانند حفظ كردن شماره تلفن‌هاي دوستان يا نشاني همه فاميل، ورزش مهم و مفيدي براي بافت مغز است و به تقويت حافظه كمك مي‌كند. در اتاقي ساكت مطالعه كنيد. تحقيقات نشان مي‌دهد سروصدا توانايي مغز در يادگيري را كاهش مي‌دهد.

ارسال نظر

دریافت کد فیدخوان