Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

بزرگترین و باسابقه ترین موسسه استعدادیابی ایران
88633815 - 021

راه بهتری برای متقاعد كردن ديگران

راه بهتری برای متقاعد كردن ديگران

جلسه‏ای می‏گذاريد تا رييس خود را واداريد به اينكه دست به اقدام مهمی بزند. گفتارتان، شورانگيز، منطقتان انكارناپذير و اطلاعاتی كه ارائه می‏كنيد، بی‌نقص است. اما دو هفته بعد خبر می‏رسد كه پيشنهاد مشعشع شما بايگانی شد. چه خطايی رفته است؟

 

 

مشاوران، گری ویلیامز و رابرت میلر، می‏گویند یك احتمال این است كه پیشنهاد شما با اسلوب تصمیم‏گیری رییستان ناسازگار بوده باشد. آنها طی سال‌ها تحقیق به این نتیجه رسیده‏اند كه در نخستین سال‌های خدمت حرفه‏ای مدیران، اسلوب تصمیم‏گیری معینی در ذهن آنها شكل می‏گیرد كه در پی چند تصمیم‏گیری موفقیت‌آمیز تثبیت می‏شود یا پس از شكست در چند مورد، اسلوب دیگری جانشین آن می‏شود.

 

نویسندگان معتقدند، مدیران نوعاً به پنج شیوه متفاوت تصمیم‏ می‏گیرند: مدیران كاریزما و جاذبه‏دار را ایده‏های جدید برمی‏انگیزد، اما آنها به‏تجربه آموخته‏اند كه هنگام تصمیم‏گیری علاوه بر احساسات، به اطلاعات لازم و كافی نیز توجه كنند. مدیران اندیشه‏گر ریسك‏گریزند و پیش از اخذ تصمیم تا جایی كه ممكن باشد اطلاعات می‏خواهند. شكاك‏ها به اطلاعاتی كه با جهان‏بینی آنها جفت‏‏وجور نباشد، به دیده تردید می‏نگرند و لذا بر اساس حس درونی خود تصمیم می‏گیرند. مقلدها برای تصمیم‏ گرفتن، به تصمیمات مشابه پیشین خود و افراد مورد وثوق خویش نگاه می‏كنند و بالاخره مدیران حسابرس به‏خاطر بی‏اعتمادی و ترسی كه دارند توجه خود را به تحلیل و عدد و رقم معطوف می‏دارند.

 

اما در دنیای كسب‏وكار، بیشتر افراد پیشنهاد خود را بدون توجه به اسلوب‏های ذكر شده طراحی می‏كنند و همین امر موجب زیان آنها می‏شود. نویسندگان مقاله ظرافت‏های خاص هر یك از این پنج شیوه تصمیم‏گیری و راه‏های متقاعد كردن مدیرانی را كه به هر یك از این شیوه‏ها تصمیم می‏گیرند، بیان می‏كنند. آنها در پایان مقاله خود نتیجه می‌گیرند كه مدیران در مراحل مختلف فرایند تصمیم‏گیری خود اطلاعات معینی را طلب می‏كنند و آشنایی فرد پیشنهاددهنده با فرایندهای پنج‏گانه تصمیم‏گیری كمك‏ زیادی به او خواهد كرد تا نتیجه تصمیم‏گیری را به ‏سود خود تغییر دهد.

  • منبع: http://www.fara.ir/index.php?target=publications&function=viewArticle(170)
  • تاریخ: پنجشنبه 21 شهریور 1392 - 07:53
  • نویسنده:
  • صفحه: سازمانها
  • بازدید: 1435

ارسال نظر

سبد خرید شما

سبد خالی است

اطلاع رسانی

برای دریافت نمایندگی با شماره 02188633815 تماس حاصل فرمایید

اشتراک خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه
آدرس ایمیلتان را وارد کنید




آمار

  • بازدید امروز: 1438
  • بازدید دیروز: 3395
  • بازدید کل: 4715140