Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

بزرگترین و پرسابقه ترین موسسه استعدادیابی ایران

Email: TestIQir@gmail.com

تلفن دفتر مرکزی: 88633815-021

 

 

سطوح مختلف استراتژی در سازمان

سطوح مختلف استراتژی در سازمان

بدون شک تمامی سازمان ها برای موفقیت در عملکرد خود از استراتژی مختص به خود برخوردار هستند که این استراتژی ها دارای سطوح مختلفی می باشد که در اینجا ذکر شده اند.

Corporate level

 

در این سطح مدیریت ارشد سازمان استراتژی کل سازمان را تعیین می کند. به عبارتی دیگر در این سطح٬ درباره میزان تخصیص منابع به سطوح پایین و ورود به فعالیت های جدید تصمیم گیری می شود. در شرکت های چند بازار و چند محصول نظیر جنرال الکتریک یا جانسون اند جانسون چندین کسب و کار اداره می شوند که این کسب و کارها Strategic business unit(SBUs), Strategic business segment و Product-market unit نامیده می شوند. استراتژی های این سطح عموما به منظور ایجاد ارزش برای ذی نفعان سازمان و با شاخص های سودآوری و یا عملکرد در بورس سنجیده می شوند.

Business level

این سطح به سازمانی اشاره دارد که به بازاریابی برای مجموعه ای از محصولات مشابه به گروه معینی از مصرف کنندگان می پردازد. در این سطح، مدیریت استراتژی های مربوطه را برای محصولات و بازارها تعیین می کند. در این سطح استراتژی ها در مقایسه با سطح قبلی مشخص تر و دارای جزئیات بیشتری هستند. در سازمان هایی که پیچیدگی کمتری دارند و یا از یک کسب و کار تشکیل شده اند دو سطح corporate و business ممکن است در هم ادغام شود.

Functional level

هر business unit دارای واحدهایی با وظایف کارکردی مشخصی نظیر واحدهای بازاریابی، مالی، تحقیق و توسعه و یا منابع انسانی است. در این سطح، استراتژی ها نسبت به دو سطح قبلی بازهم مشخص تر و متمرکز تر می شوند. بنابراین همانگونه که سازمان دارای سطوح سلسله مراتبی است، سطوح استراتژی سلسله مراتبی را نیز شامل می شود.

  • منبع: http://marketingpub.blogfa.com
  • تاریخ: شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 08:57
  • نویسنده:
  • صفحه: سازمانها
  • بازدید: 1218

ارسال نظر

دریافت کد فیدخوان