Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چرا بايد بهترين ها را استخدام کنيم؟

چرا بايد بهترين ها را استخدام کنيم؟

انتخاب کارمند لايق،کليد موفقيت شما و شرکت‌تان است. هيچ‌چيز به اندازه توانايي شما در انتخاب کارکنان مناسب،در ساختن آينده‌تان اهميت ندارد. يک اشتباه در انتخاب،به‌تنهايي مي‌تواند به کم‌کاري و شکست در يک حوزه مهم و اغلب شکست کل سازمان منجر شود.

 

 

 

انتخاب کارمند لايق،کليد موفقيت شما و شرکت‌تان است. هيچ‌چيز به اندازه توانايي شما در انتخاب کارکنان مناسب،در ساختن آينده‌تان اهميت ندارد. يک اشتباه در انتخاب،به‌تنهايي مي‌تواند به کم‌کاري و شکست در يک حوزه مهم و اغلب شکست کل سازمان منجر شود.اولين قانون مديريت به انتخاب مربوط مي‌شود. تقريبأ 95 درصد موفقيت يک سازمان در درجه اول به افرادي بستگي دارد که براي کار در آن سازمان انتخاب شده‌اند. اگر اين کار را به‌طرز صحيحي انجام دهيد،معمولا بقيه کارها نيز به‌طرز صحيحي انجام مي‌شوند. اگر افراد نامناسبي را انتخاب کنيد،هيچ کار ديگري درست از پيش نمي‌رود.

قانوني وجود دارد که مي‌گويد: «اگر با عجله کسي را استخدام کنيد، بعدأ از اين کارتان پشيمان خواهيد شد» . بسياري از بدترين مشکلات کاري‌تان به اين مسئله مربوط مي‌شود که يکي از افراد را سريع انتخاب کرده‌ايد. به‌محض اين‌که آن شخص کارش را شروع مي‌کند و مشخص مي‌شود که فرد مناسبي نيست، مجبور مي‌شويد مقدار زيادي از وقت، انرژي و احساس‌تان را براي توجيه کردن تصميمي‌که گرفته‌ايد و روبرو شدن با مشکلاتي داشتن يک کارمند نامناسب صرف کنيد.

يکي از قوانيني که براي خوب استخدام کردن وجود دراد اين است: «دير استخدام و زود اخراج کن».قبل از اين‌که کسي را استخدام کنيد،در درجه اول براي يک تصميم‌گيري مناسب، وقت بگذاريد. اما اگر برايتان معلوم شد که اشتباه کرده‌ايد،قبل از اين‌که آن شخص ضرر بيشتري به شما وارد کند شغل ديگري به او بدهيد يا اين که اخراجش کنيد.

براي خودم پيش آمده که کسي را يک روز دوشنبه استخدام کرده‌‌ام و به محض اين‌که برايم مشخص شده که اشتباه کرده‌ام،روز سه‌شنبه او را اخراج کرده‌ام. به‌ياد داشته باشيد که افراد هميشه در اولين مصاحبه کاري به بهترين شکل ظاهر مي‌شوند و هر چيزي مي‌گويند و قول هر کاري را مي‌دهند تا استخدام شوند،اما به‌محض اين‌که به آن‌ها کاري مي‌دهيد تا انجام بدهند اغلب با آن‌چه شما از آن‌ها انتظار داريد يا آن‌چه خودشان مي‌گفتند بسيار تفاوت دارند.

بهترين زمان براي اخراج افراد،اولين باري است که اين فکر به ذهن‌تان خطور مي‌کند. اگر در انتخاب يک کارمند مرتکب اشتباه شده‌ايد،با نگه داشتن آن کارمند نامناسب به مشکلات‌تان اضافه نکنيد. شجاعت و شعور اعتراف به اشتباه‌تان را داشته باشيد، سپس اشتباه‌تان را تصحيح کنيد و به مديريت کردن کارکنان لايق و مفيدتان ادامه دهيد.

استخدام افراد مناسب يک هنر است. نمي‌شود در اين کار عجله کرد. اين کار به توجه، تمرکز و فکر زيادي نياز دارد. اگر واقعأ مي‌خواهيد افراد خوبي را استخدام کنيد بايد وقت کافي به اين کار اختصاص بدهيد. براي همه تصميم‌هايي که در مورد کارمندان‌تان مي‌گيريد به زمان کافي احتياج داريد. استخدام سريع، معمولأ استخدام اشتباه است.

يکي از مديران موفق که به‌خاطر استخدام بسياري از بهترين افراد در شرکتش مشهور است،به من گفت که براي استخدام افراد از يک قانون ساده استفاده مي‌کند: وقتي در مورد استخدام يکي از افراد تصميم مي‌گيرد، براي پيشنهاد کار 30 روز صبر مي‌کند. او متوجه شد به تاخير انداختن تصميمش براي استخدام افراد باعث مي‌شود که وقتي بالاخره شخص مورد‌نظر را استخدام مي‌کند،عملکرد آن شخص بهتر شود.

در يک بازار پر جنب و جوش ممکن است اين استراتژي براي شما يا کسي که متقاضي استخدام است،کاملا نامناسب باشد. با اين حال اين اصل اساسي که هر وقت مقدور است به آرامي ‌پيش برويد،ثابت و غير‌قابل انکار است. اين کار تا حد زيادي شانس موفقيت شما را در استخدام افراد بالا مي‌برد.

  • منبع: برایان تربسی،ترجمه آزاده مباشر،انتشارات راشین
  • تاریخ: پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 05:38
  • نویسنده:
  • صفحه: سازمانها
  • بازدید: 1359

ارسال نظر

دریافت کد فیدخوان